Εντάξτε θρεπτικά συστατικά και σπόρους στη διατροφή σας!

Σας προτείνουμε τρόπους για να εντάξετε τους σπόρους στο καθημερινό σας διαιτολόγιο και να επωφεληθείτε από τα θρεπτικά τους συστατικά.  

Featured image for Εντάξτε θρεπτικά συστατικά και σπόρους στη διατροφή σας!

Οι σπόροι έχουν γίνει «τάση» στη διατροφή και όχι άδικα, αφού αποδεικνύονται πολύτιμοι για την υγεία μας, στο πλαίσιο μιας γενικότερης ισορροπημένης διατροφής και άσκησης.

Ας δούμε μερικούς από αυτούς:

 

Το Δίκοκκο Σιτάρι

Πρόκειται για έναν από τους γνωστότερους «αρχαίους σπόρους», καθώς είναι ένα από τα πρώτα σιτηρά που καλλιεργήθηκαν. Ο καρπός αποτελείται από 2 σπόρους που παραμένουν προσκολλημένοι μεταξύ τους μαζί με το περίβλημα, το οποίο παραμένει άθικτο κατά τον θερισμό. Είναι πηγή ενέργειας, φυτικών ινών και μετάλλων.

Μπορείτε να το εντάξετε στη διατροφή σας χρησιμοποιώντας αλεύρι από δίκοκκο σιτάρι σε διάφορες συνταγές ή αγοράζοντας έτοιμο ψωμί από δίκοκκο σιτάρι.

Δείτε στην παρακάτω εικόνα, πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι μία φέτα ψωμί που περιέχει αρχαίους σπόρους:

 

Η Kινόα 

Πρόκειται για έναν θάμνο του οποίου ο σπόρος έχει υψηλή διατροφική αξία. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη αλλά και αμινοξέα. Η κατανάλωσή της μας προσφέρει επίσης μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και φολικό οξύ, καθώς και σίδηρο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο.

Η κινόα είναι πλέον διαθέσιμη στα περισσότερα σούπερ μάρκετ και μπορείτε να την καταναλώσετε σαν συνοδευτικό με το γεύμα σας ή να την προσθέσετε σε σαλάτες.

 

Σπόροι Τσία

Πλούσιοι σε φυτικές ίνες, σε Ω3, αλλά και σε μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο, καθώς και αντιοξειδωτικά, οι σπόροι τσία είναι μια πολύτιμη τροφή, που μπορείτε να καταναλώσετε μαζί με σαλάτες ή σε ψωμί.

 

Με πληροφορίες από το άρθρο της Μαρίας Ζερβού, Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, που πρωτοδημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr