H διατροφική αξία των αρχαίων σπόρων

Δίκοκκο σιτάρι, chia, κινόα: οι αρχαίοι σπόροι προσθέτουν αξία στη διατροφή μας. Γι’ αυτό, δημιουργήσαμε για εσάς ένα ξεχωριστό ψωμί, που περιέχει αλεύρι δίκοκκου σιταριού!

Featured image for H διατροφική αξία των αρχαίων σπόρων

Tο δίκοκκο σιτάρι, οι σπόροι chia και η κινόα είναι σπόροι που καλλιεργούνται εδώ και χιλιάδες χρόνια, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν έρθει στο προσκήνιο, καθώς έχουν γίνει γνωστά τα πολλαπλά οφέλη τους για την υγεία.

Αρχαίοι σπόροι: λίγα λόγια για τη διατροφική τους αξία

  • Δίκοκκο σιτάρι: η καλλιέργειά του στην Ελλάδα πηγαίνει χιλιάδες χρόνια πίσω. Ο καρπός του αποτελείται από δύο σπόρους που καλύπτονται από ένα σκληρό κέλυφος, το οποίο παραμένει ανέπαφο στον θερισμό, διατηρώντας έτσι τα θρεπτικά συστατικά του.
    Το δίκοκκο σιτάρι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες (απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου και τη διατήρηση της χοληστερόλης στα επιθυμητά επίπεδα), βιταμίνες του συμπλέγματος Β (πολύτιμες για το νευρικό μας σύστημα),  μέταλλα (μαγνήσιο, ψευδάργυρος, χαλκός, φώσφορος) και πρωτεΐνη (που συμβάλλει στη διατήρηση του μυϊκού ιστού).
  • Σπόροι Chia: αποτελούσαν μέρος της καθημερινής διατροφής των Αζτέκων και έχουν μεγάλη θρεπτική αξία,  καθώς αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών και ω-3 λιπαρών οξέων, που συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς.
  • Κινόα: στη γλώσσα των Ίνκας σήμαινε «μητέρα όλων των καρπών» και είναι ένα ξεχωριστό με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Η πρωτεΐνη της είναι υψηλή σε απαραίτητα αμινοξέα, ενώ υπάρχουν και μελέτες που υποστηρίζουν ότι η κινόα μπορεί να αποτελέσει πηγή πλήρους πρωτεΐνης (όπως αυτή που περιέχεται σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης). Περιέχει επίσης φυτικές ίνες, αλλά και μέταλλα (σίδηρος, μαγνήσιο) που μας βοηθούν να καταπολεμήσουμε το αίσθημα κόπωσης.

 

Ψωμί με δίκοκκο σιτάρι και πώς μπορείτε να το καταναλώσετε!

Αξίζει λοιπόν να βάλετε τους αρχαίους σπόρους στην καθημερινή σας διατροφή! Το ψωμί σε φέτες «Αρχαία Σπορά» είναι ένας εύκολος τρόπος να εντάξετε το δίκοκκο σιτάρι στα γεύματά σας, καθώς περιέχει αλεύρι από δίκοκκο σιτάρι13%.
Δείτε παρακάτω δύο θρεπτικούς συνδυασμούς:

Αρχαία Σπορά με Δίκοκκο Σιτάρι, Σύμμικτο – Σταρένιο με αβοκάντο και βραστό αυγό ή σολομό.
Αρχαία Σπορά με Chia & Quinoa, Πολύσπορο με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο και φέτες μπανάνας.

 

Με πληροφορίες από το άρθρο της Ιωάννας Παπαδοπούλου, Διατροφολόγου – Διαιτολόγου, που πρωτοδημοσιεύτηκε στο nutrimed.gr.